måndag 2 november 2009

Nu är dom klara!!




Nu är mina tofflor klara!
Det var ju meningen att de skulle vara till mig, men de blev för stora. :(
Jag gav dem till min mamma istället. Sen kom jag på att jag kunde ge dem till min kompis som fyller år i morgon.
Första tofflan jag gjorde gick väldigt bra jag kunde läsa och förstå hela mönstret, jag frågade bara ibland.
Det var ett väldigt lätt mönster så jag kom ihåg det utantill när jag skulle göra den andra.
Men sen var jag kanske inte så koncentrerad så de blev lite fel någonstans så den blev mycket mindre än den första.
Då repade jag upp den och idag gjorde jag omoch nu är jag väldigt nöjd!
Mamma är väldigt avundsjuk, så jag ska göra ett par till henne sen också.
Jag ska ju såklart göra ett par till mig också sen. Men vi måste ändra lite i mönstret så de blir mindre först.

5 kommentarer:

  1. De är jättefina! Var har du hittat mönstret?

    SvaraRadera
  2. Haha nu hittade jag, jag hade visst alldeles för bråttom med att kommentera ;)

    SvaraRadera
  3. Vad fina dom blev! Jag förstår att din kompis blev glad. :)

    SvaraRadera
  4. Lisa du är helt fanatstiskt bra ju!

    SvaraRadera